Sual: Arada bir hacamat olmak (kan aldırmak) sünnet midir?
Cevap: Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem”, her ay hacâmat olurdu. Hazret-i Peygamber’in kullandığı tedâvi usullerinden birisi hacamat, yani kan aldırmaktır. Mübarek başları ağrıdığı zaman hacamat olurlardı. Buna dair çok sayıda hadîs-i şerif vardır. Hacamatın en mühim sebebi de, kan galeyanını, yani kan basıncının fazlalığını önlemektir. Bu sebeple sıcak memleketlerde hacamata sık ihtiyaç olur. Hiçbir hastalığı olmadan hacamat olmak lüzumsuzdur. Nitekim İbni Mâce ve İbni Adiyy’in haber verdikleri bir hadîs-i şerifte “Hacamat olunuz ki, kan artarsa ölüme sebeb olur” buyuruldu. Bir hadîs-i şerîfde, “Bütün Meleklerden işittim ki, ümmetine söyle, hacâmat yaptırsınlar. Yanî kan aldırsınlar dediler” buyurdu. Bir hadîs-i şerîfde, “Arabî ayın 17. veyâ 19. veyâ 21. günleri hacâmat olunuz ki, kan artarsa [ya’nî tansiyon yükselirse], ölüme sebeb olur” buyurdu. Hastalık sebebiyle hacamat olunca, sünnete niyet ederse, sevab da kazanır. Hacamat sünnetinin sevabına kavuşmak için, illâ Hazret-i Peygamber devrindeki usullerle (yani deriyi yarıp, vantuzla kan çekmek gibi) kan aldırmak gerekmez. Bir ihtiyaç için kan aldırmak ve niyet etmek kâfidir.
Tavsiye Yazı –> Hastalıktan kurtulmak için ne yapmalı?
Tavsiye yazı –> Müslümanın vasıfları nelerdir?